Aktuelno
-
Podrška u uspostavljanju međuopštinske saradnje i promocija cirkularne ekonomije u odabranim opštinama GIZ IMPACT projekta
GIZ IMPACT projekat u Srbiji ima za cilj da unapredi preduslove za uvođenje cirkularne ekonomije...
-
Identifikacija i pružanje tehničke podrške Kancelariji Vlade za pomoć i obnovu poplavljenih područja
Maja 2014, Srbiju su pogodile razorne poplave, pri čemu su više od 40 opština duž Save, Kolubare i...
-
Završen Program upravljanja i razvoja ljudskih resursa za lokalne samouprave
Program upravljanja i razvoja ljudskih resursa za lokalne samouprave (HRMDP) realizovan je u...
-
VRŠNJAČKA EDUKACIJA ZA DECU I PENZIONERE
Tokom novembra, u svih 5 pilot opština GIZ IMPACT projekta održani su treninzi vršnjačke...
Linkovi
-
"Vrtić za sve" -Arilje
Naziv projekta “Vrtić za sve” - Arilje Budžet projekta Ukupan budžet CHF 376.608,44 SDC/MSP...
-
Adaptacija zgrade Okružnog načelstva u Guči
Naziv projekta Adaptacija zgrade Okružnog načelstva u Guči za potrebe Opštinske uprave Lučani...
Bilten
bilten 1final [578.92 KB] [2012-12-21]
BILTEN 2 [858.59 KB] [2013-01-21]
BILTEN 3 [508.59 KB] [2013-05-31]
Završen Program upravljanja i razvoja ljudskih resursa za lokalne samouprave
Program upravljanja i razvoja ljudskih resursa za lokalne samouprave (HRMDP) realizovan je u periodu od 01. maja 2012 - 31. oktobar 2013. Uzevši u obzir kontekst projekta četiri faktora su uticala na sprovođenje: posleizborna i dalja politička nestabilnost, promene na nivou višeg i srednjeg menadžmenta u lokalnim samoupravama, problemi sa znanjem i poznavanjem novoimenovanog političkog vođstva i srednjeg menadžmenta o mandatima sa okvirom lokalnih samouprava i što je najvažnije kašnjenja u donošenju zakona koji se odnose na zaposlene u lokalnim samoupravama.
Tokom sprovođenja Programa, sledeće aktivnosti i rezultati koji se odnose na upravljanje ljudskim resursima i razvoj programa su realizovani: procena kapaciteta partneskih lokalnih samouprava, pripremu godišnjih programa obuka za sve partnere, sprovođenje godišnjih programa obuka u 7 partnerskih lokalnih samouprava kroz 5 projekata sufinansiranih preko HRMDP, identifikovane su i sprovedene potrebe za zajdeničkim obukama, Međuopštinska radna grupa za pravna pitanja i Međuopštinska radna grupa za finansijska pitanja su finalizovali aktivnosti vezane za pripremu novog Zakona o platama zaposlenih u lokalnoj samoupravi koji je razrađen u okviru Programa Podrške opštinama. MORG-e su razradile Normativni model Zakona o platama zaposlenih u lokalnoj samoupravi i pokrenule inicijativu prema Ministarstvu finansija, pregled svih radnih mesta u lokalnim samoupravama je napravljen i korišćen u izradi predloga Zakona o platama zaposlenih u lokalnoj samoupravi, precizni opis poslova/pozicija u lokalnim samoupravama je integrisan u Nacrt pravilnika o sistematizaciji i principima valorizacije. Nacrt pruža elemente za standardizaciju poslova u lokalnim samoupravama i solidnu platformu modelu Zakona o organizaciji i sistematizaciji lokalne samouprave. U okviru Pravilnika dat je detaljan opis HR sektora i opis posla za svako radno mesto u predviđenom HR odeljenju/jedinici.
U pogledu postavljenih ishoda, postignuta su vidna i opipljiva poboljšanja, posebno u lokalnom pravnom okviru. HR obuke realizovane u okviru HRMDP imale su značajan uticaj u smislu podizanja svesti u top i srednjem menadžmentu o potencijalnim koristima od efikasnog upravljanja ljudskim resursima i savremenim trendovima u ovoj oblasti. Procena potreba za obukama je omogućila da se identifikuju najhitnije potrebe i razrade Godišnji programi obuka. Iste potrebe za obukama u svim partnerskim LSU su organizovane na nivou programa: Zakon o upravnom postupku, Upravljanje imovinom, Finansije lokalnih samouprava i ljudski resursi. Ovaj program za lokalne samouprave ima veliki finansijski značaj i koristi a kroz izgradnju kapaciteta umesto novog zapošljavanja. Inicijative pokrenute prema Ministarstvu finansija - normativni model Zakona o platama zaposlenih u lokalnoj samoupravi, model podzakonskih akata o standardnim opisima poslova u lokalnim samoupravama i Pravilnik o sistematizaciji i principima valorizacije su pozitivno ocenjene od strane Ministarstva. Kvalitet Inicijative i Pravilnika podnetih od starne HRMDP-a je ocenjen kao veoma relevantan i postoje indicije da će se koristiti kao input za izradu pravnog okvira za plate svih zaposlenih u javnom sektoru.
Kroz Godišni program obuka i zajedničke obuke, više od 30 radionica je organizovano i učestvovalo je više od 570 zaposlenih u partnerskim lokalnim samoupravama. Veliki broj zaposlenih se dodatno razvijao u drugim specijalizovanim i sertifikovanim obukama, organizovanih kroz implementaciju Godišnjeg program obuka. Kroz različite oblasti i teme u skladu sa specifičnim potrebama obezbeđen je mentoring i koučing za zaposlene, što se pokazalo kao izuzetno korisno za lokalne samouprave u poboljšanju kapaciteta zaposlenih. Podrška i mentorstvo od "starih partnerskih LSU iz MSP programa” pokazala je adekvatan pristup u realizaciji programa u novim partnerskim opštinama.
Upravljanje imovinom u jedinicama lokalnih samouprava
Predstavnici lokalnih samouprava uključenih u Program upravljanje i razvoj ljudskih resursa u lokalnim samoupravama, koji finansira Švajcarska agencija za razvoj i saradnju (SDC), imali su prilike da 25. I 26. oktobra 2013. Godine u Hotelu Omorika na Tari, prisustvuju dvodnevnoj radionici “Upravljanje imovinom u jedinicama lokalnih samouprava”.
Tokom prvog dana rada učesnici su upoznati sa značajem i ciljevima upravljanja imovinom, sagledane su neophodne pripremne aktivnosti, razmotren je pravni okvir kao osnov za definisanje nadležnosti i predstavljena je moguća organizacija i podela nadležnosti.
Drugi dan radionice bio je posvećen organizaciji popisa imovine, upisu prava javne svojine, portfoliu imovine, sadržaju portfolia i izradi, kao i vrstama i klasifikaciji imovine. Radionica je zaokružena detaljnim sagledavanjem uloge jedinica lokalne samouprave u upravljanju imovinom i upućivanjem u mehanizme za proveru uspešnosti u uspostavljanju procedura u procesu upravljanja imovinom.
Tokom radionice posebno je bilo naglašeno interesovanje za relevantne primere iz prakse kod nas i u okruženju, uz intenzivnu razmenu iskustava i sagledavanje primera dobre prakse.
Upravljanje dokumentima u procesu upravljanja ljudskim resursima u lokalnim samoupravama
21. oktobra 2013.godine u konferencijskoj sali Hotela Turist u Kraljevu, održana je radionica „Upravljanje dokumentima u procesu upravljanja ljudskim resursima u lokalnim samoupravama”, u okviru Programa upravljanje i razvoj ljudskih resursa u lokalnim samoupravama, koji finansira Švajcarska agencija za razvoj i saradnju (SDC).
Na jednodnevnoj radionici, 13 predstavnika iz 6 lokalnih samouprava su imali priliku da se upoznaju sa temama: Upravljanje dokumentima (klasifikacija, čuvanje I pretraživanje dokumenata, kontrola verzija, prava pristupa I sigurnost dokumenata); Upravljanje poslovnim procesima (podrška projektovanju I odvijanju poslovnih procesa, preusmeravanje dokumentacije, generisanje upozorenja I obaveštenja); Upravljanje zapisima koja obuhvata praćenje pravnih I poslovnih aspekata dokumenata, briga o rokovima čuvanja I arhiviranja, te osiguravanje zakonskog, pravnog I poslovnog usklađenja.
Učesnici su kroz aktivno učešće identifikovali svu prateću dokumentaciju u procesima upravljanja ljudskim resursima a kao bitan zaključak se ističe neophodnost pronalaženja načina za smanjivanje potrebe za skladišnim prostorom za čuvanje dokumentacije u papirnom obliku, smanjivanje vremena za pretragu dokumenata I smanjivanje rizika neusklađenosti dokumentacije sa zakonskom regulativom ili standardima.
Radionica Rodna ravnopravnost - lokalna samouprava kao poslodavac
U okviru projekta "Upravljanje i razvoj judskiih resursa u lokalnim samoupravama" koji finansira Švajcarska agencija za razvoj i saradnju (SDC), 16. oktobra 2013. godine u Kraljevu, održana je radionica "Rodna ravnopravnost - lokalna samouprava kao poslodavac".
Radionica je kao učesnike obuhvatila načelnike i zaposlene u službama za upravljanje kadrovima u lokalnim samoupravama. Učesnici radionice su upoznati sa pojmom i značajem rodne ravnopravnosti i svim pitanjima i kontekstima koji tangiraju ravnopravnost polova. Takođe, bitan aspekt koji je obrađen tiče se međunarodnih i nacionalnih dokumenata u smislu obaveza lokalnih samouprava u zasnivanju radnih odnosa, raspoređivanja i napredovanja zaposlenih.
Analizom problema u pojedinim lokalnim samoupravama izneti su zaključci kako se može unaprediti rodna ravnopravnost iz pozicije lokalne samouprave kao poslodavca.